Spelade Bingo

Precis innan jul spelade jag och min sambo bingolotto uppesittarkväll (vilken inte händer alltför ofta) och under spelets gång gick jag in en snabbis på facebook för att kolla lite och ser att varenda jävel har vunnit antingen 100 kronor eller en ny lott. Vad vinner jag då, en nitlott. 



Förstår inte, när jag var liten på sisådär 4-5 år vann jag jämt. Kunde vara allt från snurra hjul till dra lott eller kasta pil till bingo. Favoriten var ju ändå bingo och det är det faktiskt ännu idag.

Kommer även ihåg när jag var ca 13 år och sommarjobbade på ett äldreboende. De som bodde där älskade verkligen att spela bingo. De hade ett gammalt hederligt snurrhjul med sifferkulor i som vi snurrade runt och drog nummer för nummer tills någon fick en rad, sedan två, sedan tre och sen hela spelbrickan full och skrek BINGO för full hals.

Det är minne det!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback